معرفی خودرو، قیمت خودرو کارکرده

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه میکند.

معرفی خودرو، قیمت خودرو کارکرده

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه میکند.

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه می‌کند. علاوه بر این موارد چنانچه مورد مناسبی برای خرید و فروش نیز در دنیای مجازی باشد، به کاربران معرفی می‌نماید.

پژو پارس LX

شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ب.ظ

شرکت فرانسوی پژو توانسته است بازار خودروی ایران را تا حد قابل توجهی به خود اختصاص دهد. این شرکت  در سال ۱۸۱۰ کار خود را با ساخت قهوه‌ساز آغاز کرد و بعد از آن در سال۱۸۳۰ به حوزه دوچرخه ­سازی ورود کرد، سپس برای اولین بار در سال ۱۸۸۲ اولین خودروی خود را تولید نمود و هم­اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا شناخته می‌شود. فرانسوی‌ها از همان ابتدا سودای همکاری با دیگر کشورها را داشتند.

پژو پارس که در ابتدا با نام زیبای پژو پرشیا وارد بازار شد مدل فیس لیفت شده ۴۰۵ است که تا حدی ظاهر خسته کننده آن را برای هوادارانش قابل قبول­تر کرد. شرکت ایران خودرو بعد از همکاری دو شرکت پژو و سیتروئن با یکدیگر، اقدام به تولید پژو پارس با موتور زانتیا نمود و با نام ELX آنرا روانه بازار کرد. پژو پارس تا امروز در شش کلاس اتوماتیک، ELX، سال، دوگانه­سوز، ELX با موتور XUM و پارس LX سال در ایران­ خودرو تولید شده است.

 

شباهت عینی فضای داخلی پارس با پژو ۴۰۵ می­تواند یک امتیاز منفی برای این خودرو باشد به طوری که داشبورد در داخل کابین تقریباً همان داشبورد پژو ۴۰۵ است البته با کمی تغییرات. گاهی اوقات نمی‌توان تفاوت چند میلیون تومانی این خودرو را با پژو ۴۰۵ درک کرد ولی به هرحال راحتی بیشتر صندلی ها، فرمان پذیری برتر، طراحی مناسب غربیلک فرمان، عملکرد بهتر جعبه دنده و کلاچ از جمله تفاوت­‌های بین این دو خودرو هستند که این برتری نسبی را برای این خودرو فراهم کرده است. شما حتما ظاهر خشن و خسته کننده جلو داشبورد و پشت آمپر پژو ۴۰۵ را بخاطر دارید. تقریبا تمامی مدل‌های پژو پارس بجز پارس سال ۹۳ از همان طراحی قدیمی ولی با کمی جابجایی استفاده می‌کنند. شرکت ایران‌خودرو در سال ۹۳ اقدام به ایجاد تغییرات اساسی در داخل پژو پارس بخصوص در قسمت جلو داشبورد نمود که با استقبال نسبتا خوبی از طرف هواداران این خودرو روبرو شد.این نمونه­ کار نسبتا موفق بوده و نمای داخل ماشین را اسپرت و جذاب‌تر نموده است. آپشن‌هایی که در این خودرو بکار رفته عبارتند از:

 - سیستم موبایل هندزفری که به شما این امکان را می‌دهد تا در حین رانندگی بتوانید از روی فرمان خودرو  پاسخگوی تلفن همراه خود نیز باشید. این سیستم بصورت بولوتوث به گوشی همراه شما متصل می‌شود

 - کنترل سیستم صوتی روی فرمان از دیگر آپشن­هایی است که در پارس سال بچشم می­خورد و زیبایی فرمان را دوچندان نموده است.

 - دماسنج روی داشبورد که نمایش دهنده دمای داخل و خارج اتاق خودروست

- بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق

- سیستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک ( با یک دکمه همه درها قفل و باز می‌شوند) که بر روی همه مدل‌ها تعبیه نشده است

- سیستم اتوفلاشر که در ترمزهای شدید یا کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می‌شوند.

دسترسی به صندوق از داخل اتاق

یکی از مشکلات اصلی در طراحی تمامی مدل‌های پژو پارس­ مربوط به صندلی راننده است. اگر شما تجربه رانندگی با این خودرو را داشته باشید حتما با این مشکل روبرو شده‌اید که در هنگام سوار و پیاده شدن پای شما یکبار به رکاب و یکبار هم به فرمان برخورد می‌کند. البته مبله و نشیمن نسبتا خوبی دارد ولی علیرغم اینکه فاصله بین فرمان و صندلی نیز قابل تنظیم است، این فاصله در بهترین حالت هم کم بنظر می‌رسد.

 مواد بکار رفته در جلو داشبورد کیفیت چندانی ندارد و خشک و شکننده بنظر می‌رسد. این مورد باعث به سروصدا افتادن جلو داشبورد می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، جلو داشبورد پژوهای وارداتی و فرانسوی از فومی بود که قابلیت ارتجاعی کمی داشت و هیچگاه داخل اتاق صدای جیرجیر جلو داشبورد بگوش شما نمی‌رسید. از مزایای دیگر طراحی این خودرو می‌توان بکارگیری چوب در طراحی جلو داشبورد اشاره کرد که به راننده و سرنشینان حس خوبی القاء می‌کند و زیبایی داخل خودرو را دو چندان نموده است.


قیمت پژو پارس LX در بازار بشرح ذیل است:

تولید 1395

سالم:37,900,000

تولید 1394

سالم:36,400,000

تولید 1393

سالم:34,800,000

تولید 1392

سالم:32,600,000

تولید 1391

سالم:30,700,000

تولید 1390

سالم:29,850,000

  • حسین مولا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی