معرفی خودرو، قیمت خودرو کارکرده

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه میکند.

معرفی خودرو، قیمت خودرو کارکرده

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه میکند.

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه می‌کند. علاوه بر این موارد چنانچه مورد مناسبی برای خرید و فروش نیز در دنیای مجازی باشد، به کاربران معرفی می‌نماید.

نقد و بررسی سمند معمولی X7

سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۳۸ ب.ظ

طرح ساخت خودروی ملی از اوایل دهه ۷۰ در صنعت خودرو مطرح شده بود و در نهایت در سال ۱۳۸۱ با تولید سمند این طرح به مرحله اجرا رسید. سمند یعنی اسبی که رنگش مایل به زرد باشد! از سال ۱۳۸۱ که ایران خودرو سمند به عنوان اولین خودروی ملی و جانشینی برای خودروی پیکان راهی بازار کرده است، همواره در تلاش بوده تا با ارائه محصولات جدید و به روزتر سطح مشتریان خود را افزایش دهد. سمند که برای اولین بار در بازار عرضه شد بر روی پلتفرم پژو ۴۰۵ طراحی شده بود. جالب اینجاست که بیشتر طراحی این خودرو در کشور انگلستان و ژاپن صورت گرفته است. موتور این خودرو نیز ساخت شرکت پژو فرانسه بود که البته با طراحی و ساخت موتور ملی EF۷، سمند با این موتور نیز تولید شده است. در سال‌های بعد خودروهای سریر، سمند ال ایکس، سمند ای ال و سمند ال ایکس ۸۵ بر پایه محصول اصلی تولید شدند.

 

فضای داخلی این خودرو با در نظر گرفتن خانواده ایرانی طراحی شده و از این رو بسیار جادار است. صندوق عقب آن نیز به همین ترتیب فضای کافی را داراست. صندلی‌های خودرو به خصوص در نمونه‌های اولیه چندان راحت نبودند، اما بر طبق گفته شرکت ایران خودرو این ایراد در مدل‌های سال ۸۳ برطرف شده است. فرمان و داشبورد این خودرو دارای دو رنگ مختلف هستند. در کنسول میانی خودرو چهار ردیف تنظیمات مختلف دیده می‌شود که برای تهویه مطبوع، ساعت، سیستم صوتی و دیگر تنظیمات مورد نیاز در نظر گرفته شده است. جانمایی دسته دنده خودرو خیلی مناسب طراحی نشده است و محل آن بسیار نزدیک به کنسول میانی است که باعث می‌شود تا در هنگام تعویض دنده برای راننده مشکل ایجاد شود.

 

شرکت فرست اتومیتو انگلستان خودرویی را بر روی پلت فرم پژو ۴۰۵ طراحی کرده بود که این طرح پس از پیشنهاد به شرکت ایران خودرو مورد استقبال قرار گرفت. این طرح با همکاری مهندسان این صنعت از کشورهای مختلف از جمله ایران و انگلستان وآلمان اصلاح و وارد ایران شد. نوع طراحی این خودرو بیشتر به خودروهای خانوادگی شبیه است و ظاهر آن چندان به خودرو های اسپرت شباهت ندارد. بدنه سمند نسبتا حجیم و بزرگ است. چراغ‌های جلو نسبتا ساده طراحی شده‌اند و این سادگی در طراحی جلو پنجره و سایر قسمت‌ها نیز به چشم می خورد. چراغ عقب خودرو به نظر می‌رسد در هماهنگی با انحنای پایین لوگوی سمند (طرح سر اسب) طراحی شده باشد. نوار پلاستیکی محافظ خودرو در تمامی اطراف خودرو، حتی بر روی سپر جلو و عقب نیز دیده می‌شود. لاستیکی با ضخامت بیشتر می‌توانست نمای بهتری را برای به وجود آورد

  • حسین مولا

سمند X7

نقد و بررسی سمند معمولی X7

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی