معرفی خودرو، قیمت خودرو کارکرده

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه میکند.

معرفی خودرو، قیمت خودرو کارکرده

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه میکند.

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه می‌کند. علاوه بر این موارد چنانچه مورد مناسبی برای خرید و فروش نیز در دنیای مجازی باشد، به کاربران معرفی می‌نماید.

۱۱ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

قیمت کیا ریو هاچبک از سال 2016 تا 2017

شاید با شنیدن نام "ریو" اولین تصویری که در ذهنتان تداعی می‌شود ریوی تولیدی سایپا باشد که در سالیان گذشته وارد بازار شده بود ولیکن ریوی هاچبک که گهگاه با نام ریو ۵ نیز شناخته می‌شود، خودرویی جدید و به عبارتی نسل سوم ریو است که نگرش شما نسبت به ریو را کاملا دگرگون می‌نماید. این خودرو با ظاهری مدرن و جذاب و به لطف تکنولوژی‌های روز، توانسته به محصولی قابل احترام بدل گردد ولیکن با وجود رقبای سرسخت مسیری دشوار را پیش روی دارد. طراحی کیا ریو ۲۰۱۷ توسط مهندسان این شرکت و در مراکز طراحی آلمان و کالیفرنیا صورت گرفته است. این طراحی در نسل چهارم از چراغ های LED جدید برخوردار است که در کنار دی‌لایت‌های U شکل، ظاهری جذاب به این خودرو بخشیده است. بدنه این خودرو نسبت به سال گذشته کمی بزرگتر شده است به گونه‌ای که شاهد ۱۵ میلیمتر افزایش طول و ۵ میلیمتر افزایش عرض در کیا ریو ۲۰۱۷ هستیم. همچنین با وجود کاهش ۵ میلیمتری ارتفاع، سپر جلوی ریو ۲۰۱۷ نسبت به گذشته کمی بالاتر نصب شده است تا در هنگام عبور از شیب های تند و تیز صدای گوش خراشی شنیده نشود.


  • حسین مولا

قیمت کیا اپتیما از سال 2009 تا 2017

بیشتر خودروهای سدان با سایز متوسط بقدری شناخته شده هستند که نیازی به معرفی ندارند. خودروهایی مانند کمری، آکورد. اگرچه خودروی کیا اپتیما از سال ۲۰۰۱ در دنیا بفروش رسیده است اما به تازگی توانسته به رقیبی جدی برای سایر خودروهای این دسته بدل شود. خوروی اپتیما در نسل جدید خود بهتر از مدل قبلی اش شده است و نظرات راجع به برند کیا در سالهای گذشته را تغییر داده است.

بخش سدانهای سایزمتوسط پر است از رقبای جدی برای خودروی اپتیما ۲۰۱۶. برای مثال خودروی هوندا آکورد ۲۰۱۶ در این سال دستخوش تغییراتی گسترده شده که چهره ای جذاب و قدرتی عالی دارد. دیگر خودروی محبوب این دست تویوتا کمری ۲۰۱۶ است که شهرت خود را مدیون اطمینان پذیری بالای خود است. البته می توانید خودروی مشابه اپتیما یعنی هیوندای سوناتا ۲۰۱۶ را هم در نظر بگیرید. با این وجود، اپتیما ۲۰۱۶ با ترکیبی از عملکرد خوب، ظاهر زیبا و ارزش مناسب، ترکیبی خوب برای خرید چنین خودرویی به وجود آورده است.


  • حسین مولا

قیمت فولکس گل از سال 84 تا 89

گل (Gol) محصول شرکت معروف فولکس واگن برزیل و تحت لیسانس آلمان است. تولید خودروی گل از سال ۱۹۸۰ در برزیل آغاز شده بود. نسل دوم این خودرو در سال ۱۹۹۴ عرضه شد و پس از آن دو فیس‌لیفت دیگر از این خودرو طراحی و عرضه شد. خودرو گل که در ایران عرضه شد فیس لیفت اول نسل دوم این خودرو است که در سال ۱۹۹۹ تولیدش آغاز گشت. این خودرو در ایران  از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ توسط شرکت کرمان خودرو عرضه شده است. کیفیت این خودرو در زمان ورودش به ایران در مقایسه با سایر رقبا خوب بود اما ظاهرا به دلیل قیمت آن و عدم شناخت کافی نسبت به آن در بازار فروش خوبی نداشت. طراحی اولیه نسل دوم فولکس گل به اوایل دهه ۹۰ میلادی بر می‌گردد که در سال ۱۹۹۹ با چهره‌ای جدیدتر رونمایی شد. با این حال طراحی این خودرو را امروزه نمی‌توان در رده خودروهای به‌روز قرار داد و با نگاه به آن ناخودآگاه به یاد فیلم‌های آن سال­های اروپا می­افتیم.

طراحی این خودرو هاچ‌بک بسیار ساده است و از خطوط و انحناهایی که در خودروهای امروز برای تشکیل فرمی اسپرت و مدرن وجود دارد خبری نیست. چراغ‌های مستطیلی و ساده جلو در کنار جلو پنجره‌ی متناسب با آن که نشان فولکس در وسط آن خودنمایی می‌کند، نمای جلو را تشکیل می‌دهند. در نمای کناری نیز نکته خاصی وجود ندارد و همان طراحی ساده ادامه پیدا کرده است. در نمای عقب کمی اوضاع بهتر می‌شود و ترکیب چراغ‌های قوس­دار عقب با درب پنجم خودرو شکل خوبی به خودرو داده است.


  • حسین مولا

قیمت فولکس ترانسپورتر سال 2008


فولکس‌واگن ترانسپورتر (تی۴) (Volkswagen Transporter (T۴)) خودرویی است که در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳در هانوور تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو، خودرو محور جلو و خودرو چهار چرخ محرک بوده است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۵ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.


 




  • حسین مولا

قیمت سوزوکی ویتارا از سال 2006 تا 2008

سوزوکی گرند ویتارا خودروی شاسی بلندی است که مشخصات متوسطی نسبت به سایر خودروهای لوکس دارد. این خودرو مخصوص جاده‌های ناهموار بوده و در سطح خود خودرویی مطمئن می‌باشد. شرکت ژاپنی سوزوکی که سال­‌هاست در تولید خودروهای شاسی بلند، سدان و هاچبک فعالیت می‌کند، دومین نسل گرند ویتارا را در سال ٢٠٠٥ معرفی کرد. این خودرو در اولین حضور در سال ۱۳۸۶ در بازار ایران به دلیل قیمت مناسبی که داشت، با استقبال خوبی مواجه شد. امروزه این خودرو در کشور ما توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ می‌­شود. در ابتدای کار این خودرو با موتور ۲۰۰۰ سی ­سی تولید می‌­شد، اما در نسل بعدی، برای بهبود قدرت ویتارا، با موتور ۲۴۰۰ سی­ سی نیز تولید گردید.

سوزوکی پیشرانه­‌های متنوعی را برای این مدل معرفی کرده است و ایران خودرو دو مدل ٤ و ٦ سیلندر را که از ضعیف‌ترین آن­ها هستند را در ایران عرضه می‌­کند.  نقطه قوت این خودرو عملکرد خوب در مسیرهای ناهموار و سطح خوب امکاناتش است. اما این نقاط قوت هم نمی‌­تواند موتور ضعیف و سواری سفت آن را پوشش دهد. قطعات داخل این خودرو به خوبی با هم هماهنگ هستند. عملکرد این خودرو در جاده‌­های ناهموار عالی است اما اگر می­‌خواهید در جاده‌­های معمولی رانندگی کنید سوزوکی ویتارا سواری چندان راحت و خوبی ندارد. از رقبای این خودرو می‌­توان به هیوندا IX۳۵ و کیا اسپورتیج اشاره کرد. اما ویتارا نسبت به این خودروها که ظاهر زیبا و سواری راحت­تری دارند، در سطح پایین­تری قرار می‌­گیرد.


  • حسین مولا

قیمت ساینا از سال 95 تا 96

ساینا به عنوان خودرویی که در داخل کشور طراحی شده است در واقع فیس‌لیفتی از تیبا بوده و نسبت به تیبا دچار تغییرات فراوانی چه در داخل و چه در خارج شده است ولیکن به لحاظ فنی و موتور، بهبودی نسبت به تیبا ایجاد نشده است. این خودرو در سال ۱۳۹۵ و توسط سایپا وارد بازار کشور گردید و هم‌آکنون در مدل اتومات و دنده‌ای تولید می‌گردد. نمای داخلی خودرو دارای ظاهری ساده و خسته‌کننده بوده و در آن از رنگهای مشکی و نقره‌ای استفاده شده است. در طراحی کابین از پلاستیک خشک و مواد بی‌کیفیت استفاده شده است که انتظار می‌رود در مدت زمان کوتاه به سروصدا بیفتد. رودری‌ها و کلیدهای مورد استفاده هیچ جذابیت بصری ایجاد نکرده و درست طراحی و جانمایی نشده‌اند. فرمان برقی، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، نشانگر وضعیت دنده و ... از امکاناتی است که صرفا بر روی مدل اتومات نصب می‌گردد. از امکانات استاندارد هر دو مدل دنده‌ای و اتومات می‌توان به سنسور پارک دنده عقب، نمایش دمای محیط بیرون، گرمکن شیشه عقب و ... اشاره نمود.

 

 

  • حسین مولا

قیمت زانتیا از سال 80 تا 89

شرکت فرانسوی سیتروئن در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۹۹۳ اقدام به طراحی، ساخت و تولید خودرویی خانوادگی با نام زانتیا کرد که به دلیل استقبال جهانی و خوب از آن تا سال ۲۰۰۱ تولید آن ادامه پیدا کرد.

شرکت خودروسازی سایپا از سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۰) درست زمانی که تولید جهانی آن متوقف شده بود، طی قراردادی اقدام به مونتاژ زانتیا کرد. سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) آخرین سال عرضه این خودرو در ایران توسط سایپا بود. داخل زانتیا نمودی قدیمی و کسل کننده دارد و گیرایی خاصی ندارد. سایه‌­بان صفحه کیلومترشمار تا سمت راست بخش میانی داشبورد امتداد یافته و نمایی عریض را ایجاد کرده است. ورودی­‌های هوای اتاق ساده و معمولی هستند که در بخش میانی کاملاً بزرگ و در سمت راننده (ورودی سمت چپ داشبورد) به صورت دوگانه بر روی هم قرار گرفته­‌اند. بخش میانی داشبورد هم کاملاً ساده بوده و ادوات سیستم گرمایش و سرمایش، ساعت دیجیتال و کلید هشدار در این بخش قرار گرفته­‌اند.

فرمان زانتیا بزرگ است و کلیدهای مربوط به سیستم صوتی روی آن تعبیه شده است. کنسول میانی هم کاملاً ساده بوده که اهرم­‌های دنده و ترمزدستی و اهرم تنظیم ارتفاع (زانتیا در بخش عقب دارای کمک‌­هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع می‌­باشد) در آن جای نهاده شده است. صندلی‌­ها معمولی و راحت با روکش پارچه­‌ای و تا حدی ارگونومیک هستند که در بخش عقب فضا برای سر سرنشینان قد بلند تا حدی محدود است.

قیمت زانتیا از سال 80 تا 89

  • حسین مولا

قیمت پراید 141 از سال 82 تا 92

پراید برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ در ایران تولید شد و همه مدل­های آن زمان از نوع کاربراتوری بودند. در آن زمان به دلیل مصرف پایین و البته قیمت مناسب این خودرو نسبت به گزینه­های دیگر موجود، مورد توجه مردم قرار گرفت. در آن سال­ها کمتر توجهی به مسئله ایمنی خودرو می­شد و همچنین به دلیل تعداد نه چندان زیاد خودروهای موجود در کشور بار ترافیکی کمتری وجود داشت و در نتیجه تصادفات کمتری اتفاق می افتاد. همه این شرایط برای خودرویی بود که در ایران مونتاژ می­شد و قطعات آن از خارج از کشور وارد می­شد. پرایدهای انژکتوری وارد بازار شدند و روند تغییرات بیشتر ظاهری این خودرو تا به امروز ادامه دارد و انواع و مدل­‌های مختلفی از این محصول دهه ۸۰ میلادی کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، امروزه در ایران تولید و روانه بازار می­شود.

سایپا، پراید ۱۴۱ یا همان سایپا ۱۴۱ را از سال ۱۳۸۲ وارد بازار کرد. بیشترین تغییر این خودرو نسبت به پراید صبا در بخش عقب و صندوق عقب آن ایجاد شد. این خودرو که از نظر موتوری تفاوتی با پراید صبا ندارد با انتقادات زیادی همراه شد و حتی در بین بی­‌کیفیت‌­ترین خودروهای داخلی قرار گرفت. ضعف­‌هایی از جمله عایق‌­بندی ضعیف و نفوذ آب به داخل خودرو، طراحی ضعیف، سیستم ترمز ضعیف و وجود صداهای اضافی در داخل کابین در این خودرو عامل اصلی این انتقادات است.


  • حسین مولا

قیمت آریو سایپا (s300) از سال 93 تا 96

Z۳۰۰ که در سال ۲۰۱۲ در چین معرفی شده است، یکی از محصولات شرکت نوپای زوتای است که خود در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده است. این شرکت همانند بسیاری از شرکت­‌های چینی دیگر کار خود را با کپی‌­برداری و خرید دانش از شرکت‌های معتبر آغاز کرد. شرکت‌هایی مانند فیات، لانچیا، تویوتا و میتسوبیشی که همچنان این روند ادامه دارد.

شرکت سایپا نیز در راستای تکمیل سبد فروش خود این خودرو را نشانه گرفت و عرضه آن را در ایران در سال ۱۳۹۳ با نام S۳۰۰ آغاز کرد و البته پس از مدتی نام آن به سایپا آریو تغییر یافت.

طراحی ظاهری سایپا آریو بر اساس خودرو نسل دوم تویوتا Allion صورت پذیرفته است و موتور آن نیز توسط کمپانی میتسوبیشی ساخته شده است. طراحی و امکانات این خودرو قابل قبول است، به جز برخی از قطعات داخلی آن که از کیفیت پایینی برخوردار است.

فاصله ۲.۷ متری دو محور این خودرو سبب شده تا فضای نسبتا خوب و بزرگی چه در قسمت جلو و چه در قسمت عقب در خودرو وجود داشته باشد. با این که کیفیت برخی از قطعات داخلی این خودرو نامناسب است، اما طراحی کلی نمای داخلی خوب است. تنظیمات سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر دقیق و زیبای سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و دیگر هشدارهای مورد نیاز نیز از دیگر نکات مثبت طراحی قسمت داشبورد این خودرو است. سانروف یکی دیگر از تجهیزات رفاهی این خودروست.

  • حسین مولا

قیمت ds5 سال 2015

کمپانی DS زیرمجموعه شرکت سیتروئن بوده و وظیفه تولید خودروهای لوکس این کمپانی را بر عهده دارد و چند سالی است که برخی محصولات خود را روانه بازار ایران نموده است. خودروی DS۵ به عنوان پرچمدار کمپانی DS بوده و پس از ورود به بازار ایران، با استقبال گرم خریداران مواجه شده است. این خودروی فرانسوی که حتی خود رئیس جمهور فرانسه نیز از آن استفاده می‌کند دارای طراحی بسیار منحصر بفردی بوده و پربیراه نیست که بگوییم از خودروهای خاص و ویژه بازار است. DS۵ پرفروشترین خودروی کمپانی DS در اروپاست و برای خریدارانی که به دنبال خودرویی خاص،باکیفیت و زیبا هستند قطعا گزینه‌ای قابل اعتنا خواهد بود. DS۵ در کلاس خودروهای هاچبک Executive قرارا می‌گیرد. این خودرو دارای طراحی بسیار خلاقانه‌ و هماهنگی است؛ در نمای روبرو چراغ‌ها خودنمایی می‌کنند. خطوط نرم و هماهنگ بر روی کاپوت از دیگر المان‌هایی است که زیبایی خاصی به نمای جلو داده است. جلوپنجره محصور در قاب کروم و نوارهای کروم دو طرف کاپوت از دیگر جذابیت‌های این خودرو به شمار می‌آید. در نمای جانبی نیز پنل کروم رکاب جلوه‌ای ویژه به خودرو بخشیده است. چراغ‌ها و دو خروجی اگزوز در قاب کروم از جذابیت‌های نمای عقب به شمار می‌آیند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۵۲۹، ۱۸۷۲ و ۱۵۰۴ میلی‌متر است.


  • حسین مولا