مکرون با DS7 به تحلیف رفت
- ۰ نظر
- ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۱۰
- ۴۵۱ نمایش
با ورود خودروهای هیبریدی در چند سال گذشته به بازار خودرو کشورمان، این خودروها همچنان درصد سهم کمی از فروش خودرو را در دست دارند. با اضافه شدن هیوندای سوناتا و تویوتا پریوس رقابت میان خودروهای هیبریدی کمتر از 200 میلیونی بالا گرفته است. در این میان سؤالاتی ذهن خریداران خودروهای هیبریدی را درگیر کرده که در این مقاله قصد داریم به بررسی 4 سؤال خریداران خودروهای هیبریدی بپردازیم:
1-خودروهای هیبریدی چگونه کار میکنند؟
خودروهای هیبریدی از مزیت استفاده از موتور بنزینی سنتی در کنار یک موتور الکتریکی بهره میبرند. این خودروها بهوسیله یک کامپیوتر هوشمند دائماً در حال بررسی زمان مناسب استفاده از دو موتور در کنار هم برای دستیابی به بالاترین بازده ممکن هستند. بیشتر این خودروها در سرعتهای کم، از موتور الکتریکی و در سرعتهای بالاتر از 30 کیلومتر بر ساعت و زمانی که باتری موتور الکتریکی کم شارژ است از موتور بنزینی استفاده میکنند. همچنین از نیروی ترمز برای شارژ کردن باتری موتور الکتریکی در حین رانندگی استفاده میشود.
2- چرا خودروهای هیبریدی گران است؟
در یککلام "باتری". هزینههای طراحی این باتریهای لیتیوم یونی و همچنین مواد بکار رفته در ساخت آنها، قیمت محصول نهایی را افزایش میدهد. این افزایش بهگونهای است که قیمت خودروی هیبریدی بهطورمعمول چیزی نزدیک به 20% بیش از همان خودرو با موتور معمولی بنزینی است. خبر خوب برای طرفداران خودروهای هیبریدی، اینکه اختلاف قیمت بهطور مداوم در حال کاهش است، بهگونهای که به گفته کارشناسان تا چند سال آینده این تفاوت قیمت وجود نخواهد داشت. البته در کشورهای پیشرفته طرحهای تشویقی از قبیل وامهای بلندمدت از سوی دولت برای سوق دادن خریداران به این خودروها وجود دارد.
3- آیا خرید خودروی هیبریدی بهصرفه است؟
هزینههای مالکیت خودروهای هیبریدی، به قیمت خودرو در بازار و عادتهای رانندگی بستگی دارد و طبیعتاً هرچه هزینه سوخت بیشتر باشد، خرید خودروهای هیبریدی بهصرفهتر میشود. بعلاوه خرید خودروهای هیبریدی برای رانندگانی که قصد استفاده در مناطق شهری را دارند مقرون بهصرفهتر است، زیرا در مناطق شهری بیشتر از موتور الکتریکی استفاده میگردد.لازم به ذکر است که در سالهای گذشته خریداران خودروهای هیبریدی در شهر تهران از امتیاز استفاده از طرح ترافیک رایگان برخوردار بودند که در سال 96 این طرح تشویقی توسط شهرداری تهران محدود شد و مالکین این خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک میتوانند با 50 درصد تخفیف به خرید مجوز طرح ترافیک اقدام کنند. البته میبایست به هزینه نگهداری باتری و تعویض آن در صورت خرابی اشاره کرد که مبلغ بسیار قابلتوجهی است. بنابراین بهتر است در صورت خرید از شرکتهای اصلی واردکننده و گارانتی 5 تا 7 ساله آنها بهره برد.
4- با پرداخت چه هزینهای میتوان صاحب خودروهای هیبریدی شد؟
بازه انتخاب خریداران خودروهای هیبریدی در کشورمان چندان متنوع نیست. ارزانترین خودروی هیبریدی واردشده از خودروساز پرآوازه ژاپنی، پریوس است که تیپ نیمهفول شرکتی این خودرو، با قیمتهای 148 میلیون تومان قابل خریداری است. از دیگر خودروهای این دسته در بازار میتوان به هیوندای سوناتا، تویوتا کمری XLE و لکسوس NX300H اشاره نمود که قیمت بالاتری دارند.
قیمت برلیانس H320
مدل |
دندهای |
اتومات |
||||
سال |
1396 |
1395 |
1394 |
1396 |
1395 |
1394 |
قیمت تقریبی (میلیون) |
47 |
45.5 |
43 |
53.5 |
49 |
47 |
قیمت برلیانس H330 در بازار
مدل |
دندهای |
اتومات |
||||
سال |
1396 |
1395 |
1394 |
1396 |
1395 |
1394 |
قیمت تقریبی (میلیون) |
46.5 |
44.5 |
43 |
55.5 |
51 |
49 |
فولکس واگن آلمان بعنوان بزرگ ترین خودروساز جهان دارای چندین برند است که از جمله آن می توان به فولکس ، سئات ، اشکودا ، آئودی ، پورشه ، بنتلی ، لامبورگینی و بوگاتی در بخش خودروهای سواری ، لوکس و سوپر اسپرت و فولکس ، مان و اسکانیا در بخش خودروهای تجاری نام برد.
به گزارش عصر ایران در چند سال گذشته همواره عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان بین فولکس و تویوتا دست به دست شده است اما سرانجام در سال ٢٠١٦ فولکس با اقتدار تویوتا را پشت سر گذاشت و لقب پرفروش ترین خودروساز جهان را از آن خود کرد .
حال فولکس با برند هایش قصد ورود به بازار ایران را دارد . در خانواده فولکس واگن اولین برندی که بطور رسمی وارد ایران شده است ، سئات اسپانیا است .
سئات از قدیمی ترین شرکت های خودروسازی اروپا و قدیمی ترین خودروساز اسپانیا است . این شرکت با حدود ٧٠ سال قدمت از میانه دهه ٩٠ میلادی در کنترل فولکس واگن قرار دارد.
از سال های میانی آخرین دهه قرن بیستم آلمانی ها کنترل و مالکیت سئات را در اختیار دارند به طوریکه اکنون ١٠٠ درصد سهام این خودروساز اسپانیایی درمالکیت فولکس آلمان قرار دارد.
خودروهای سئات از موتور ، گیربکس ، قوای محرکه و پلت فرم یکسانی با خودروهای فولکس واگن بهره می برند و در واقع همه مدل های سئات یک برادر یا خواهر در میان محصولات فولکس واگن دارند.
تفاوت سئات با فولکس را می توان مشابه تفاوت هیوندای و کیا دانست ! همانطور که خودروهای هیوندای و کیا از قوای محرکه یکسان و پلت فرم مشترکی بهره می برند و تنها درظاهر و بدنه تفاوت دارند ، خودروهای سئات و فولکس نیز از نظر فنی، قوای محرکه و پلت فرم کاملا یکسان هستند و تنها بدنه و ظاهری متفاوت دارند .
معین موتور بطور کاملا رسمی نمایندگی سئات را در ایران أخذ کرده است و با مراجعه به سایت بین المللی سئات می توان در بخش نماینده ها نام معین موتور را بعنوان نماینده رسمی سئات در ایران مشاهده کرد .
معین موتور از سال ١٣٨٨ تا به امروز بعنوان نماینده رسمی پورشه برند لوکس و اسپرتی فولکس واگن در ایران به فعالیت پرداخته است. حال بعد از ٨ سال از این پس بعنوان نماینده رسمی سئات هم ارائه خدمات خواهد کرد به طوریکه نام این شرکت نیز هفته گذشته در مرکز اصناف ایران بعنوان نماینده رسمی سئات ثبت شداست.
کار واردات خودروهای برند سئات بزودی آغاز خواهد شد و به همین جهت ساخت شوروم مرکزی این برند در حال انجام است .
خودروهای سئات در بازار اروپا و جهان بعنوان خودروهای اسپرت با عملکرد خیره کننده و هندلینگ و شتاب بالا شناخته مَی شوند . رویکرد این برند از خانواده فولکس واگن جذب خریداران جوان و علاقمند به عملکرد اسپرتی بوده است که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است .
منبع: عصر ایران
وزیر صنعت از نهایی شدن قرارداد خودرویی با رنو خبر داد و در مورد قرارداد سایپا و سیتروئن گفت: قرارداد این دو شرکت وارد مرحله اجرایی شده و سیتروئن قسط اولیه خود را واریز کرده است.
به گزارش عصر ایران ، محمدرضا نعمت زاده در نشست خبری امروز در پاسخ به خبرنگاران در خصوص وضعیت قراردادخارجی شرکت های خودروساز و به ویژه قراردادرنو، تصریح کرد: دردو مورد قراردادهای خارجی به بالای ٩٥ درصد توافق شده و البته ما تعجیل به نفع ما نیست درزمینه مشارکت طرف رنویی بسیار جدی است .
نعمت زاده با اعلام اینکه رنو به ما نامه داده است ، گفت : در مورد بن رو قیمت را اضافه کردیم، هیات مدیره رنو قبول کرد و امیدواریم که کار مفیدی باشد.
وزیر صنعت افزود: در مورد بنز هم کار تمام شده و ما در حال گروکشی هستیم برای افزایش سهم داخل چون می خواهند قطعات موتور را وارد کنند و ما می گوییم امکان ساخت داخل وجود دارد.
به گزارش تسنیم نعمت زاده در پاسخ به اینکه گفته می شود بانک مرکزی قرار است جلسه ای با وزارت صنعت داشته باشد تا نرخ سود خودروسازان را مطابق با نرخ سود مصوب هماهنگ کنند، افزود: هفته قبل در کمیته اعتباری بانک مرکزی جلسه ای بود. پیش از آن جلساتی را با خودروسازان داشتیم تا رقم سود خود را که برای جذب نقدینگی تعدیل کنند. در نهایت با بررسی خودروسازان به نتیجه مشترکی رسیدیم که به زودی اعلام می شود.
او درباره اینکه چرا برخی از شرکت های واردکننده خودرو هنوز از شرکت های واسط مجوز دارند، اظهار کرد: نمایندگی ها به دلیل تحریم رها بود و خیلی ها از گرفتن نمایندگی سرباز می زدند و خودروهای دست دوم می فروختند. ما برای اینکه این موضوع را ساماندهی کنیم این شرایط را گذاشتیم که اگر از نمایندگی واسط هم مجوز اخذ شد اشکالی ندارد. بعد از برجام قانون سختیگرانه تر شد اکنون باید نمایندگی ها از شرکت مادر باشد.
وزیر صنعت اضافه کرد: طبق گزارشات دریافتی این شرکت ها اکنون وضعیت خوبی دارند و چون روند مذاکرات متفاوت است مدت زمان برخی برای گرفتن مجوز از شرکت های مادر تمدید شده است.
نعمت زاده با اشاره به قرارداد سایپا و سیتروئن گفت: قرارداد این دو شرکت وارد مرحله اجرایی شده و سیتروئن قسط اولیه خود را واریز کرده است.
عصر ایران