بررسی تویوتا کرولا
اگر به دنبال خرید خودروهای جمع و جور هستید، مصرف سوخت و قیمت مناسب خودرو احتمالا از اولویتهای شما میباشد. خودروی چهارسرنشین(سدان) تویوتا با طراحی جدی این دو خواسته را برآورده کردهاست. که این امر موجب شده کمی از راحتی خودرو کم شود. تویوتا کرولا ۲۰۱۴ بخصوص در زمینه صدای درون اتاق و کیفیت سواری، پیشرفت بسیار خوبی داشته است. اما در مقایسه با دیگر کامپکتها (خودروهای جمع و جور)، کمی بزرگتر است. در نسل یازدهم تویوتا کرولا در سال ۲۰۱۴ تغییرات اساسی در بخش داخل، بیرون و موتور بچشم میخورد. این کلاس، کلاسی است که رقبای بسیار سفت و سختی در آن با هم رقابت میکنند و تغییرات طراحی در آن همیشگی است. از رقبای اصلی تویوتا کرولا میتوان به هوندا سیویک و النترا اشاره کرد.

داخل این خودرو به طور قابل توجهی دستخوش تغییرات قرار گرفته است. کمپانی تویوتا توانسته است طراحی نامناسب و ناهماهنگی مواد بکار رفته در نسلهای قبلی کرولا را جبران نموده و با بهرهگیری از مهندسین مجرب، ترکیبی جذاب از رنگها و طرحهای گوناگون در نسل جدید تویوتا کرولا به مشتریان خود ارائه دهد. اما برخی بر این باورند که داخل این خودرو هنوز به پای ترکیب مواد بسیار با کیفیت و طراحی دلربای النترا نمیرسد. اما زیبایی این خودرو، فقط ظاهری نیست. نه تنها داخل خودرو زیباست، بلکه راحت هم هست. نشیمن عالی صندلیها و دردسترس بودن امکانات از مزایای این خودرو میباشد. تنها موردی که از قلم افتاده است، نبود یک آفتابگیر متحرک است که در بسیاری از خودروها تعبیه شده و هر روز نیز مورد استفاده قرار میگیرد. پس از اینکه در سال ۲۰۱۴، چند سانتیمتری به طول کرولا اضافه شد، طول این خودرو به ۴.۶۴ متر رسید و میتوان گفت که خودروهای چهار نفره(سدان) این کلاس، بزرگترینهای این کلاس هستند. اضافه شدن طول خودرو به معنی فضا و جای پای بیشتری برای سرنشین میباشد.
تویوتا ظاهر این خودرو را بسیار جذاب طراحی کرده است. چراغ جلوهای LED، خطوط حالتدار بدنه و جلو پنجرهی زیبای این خودرو، آن را به چشم نوازترین کرولای تا به امروز تبدیل کردهاست. آنچه که مشهود است این است که تویوتا ظاهر این خودرو را از خودروی بزرگ آوالون برگرفته است (بخصوص جلو پنجره و چراغ جلو خیلی شبیه هستند) و اگرچه واژه "خودروی بزرگ" باعث ایجاد هیجان نمیشود، اما در مورد کرولا به نظر میرسد که این هیجان را ایجاد کرده است.
تویوتا در مورد گیربکس اتوماتیک تغییرپذیر این خودرو، کار بزرگی را انجام داده است. این قطعه در کرولا بسیار طبیعیتر و روانتر از بسیاری از خودروها بنظر میرسد. برخی از طراحان CVT (گیربکسهای تغییرپذیر) بیشترین وقت خود را بر روی افزایش قدرت موتور توسط گیربکس گذاشتهاند که این امر باعث ایجاد صدای زوزه در گیربکس میشود اما گیربکس تویوتا علاوه بر افزایش قدرت موتور صدایی هم تولید نمیکند. اگرچه نیروی خوب کرولا، آن را از نظر نیرو در صدر قرار داده است، اما صدای غیر منطقیاش، آن را در قعر ردهبندی دسته خودش قرار میدهد. دیگر اینکه آینه بغلها کمی باعث ایجاد صدای باد میشوند و صدای جاده، شما را مجبور میکند که همه پنجرهها را ببندید و سیستم اصلاحنشده انتقال نیروی آن، شدت صدا را به اوج میرساند. مدل قبلی این خودرو هم این مشکل را داشت اما در این مدل هم این اشکال بر طرف نشده است. با وجود کنارههای محکم، مشکل بزرگتری که در کیفیت سواری این خودروی چهار نفره(سدان) وجود دارد، عایق نبودن است. مقدار زیادی از صدای جاده به داخل اتاق میآید و لرزشهای سخت و ناراحتکننده بطور ثابت وجود دارند. زمانی که مسیر، کمی ناهموار باشد، سواری این خودرو شما را عصبی میکند. سفتی این خودرو همانند هوندا سیویک در ابتدا قابل تحمل است، اما زمانی که مسیر طولانی میشود، ناراحتی شما از خودرو به طور چشمگیری افزایش مییابد. خودروی کرولا بخاطر کنترل فرمان راحتتر و توانایی بیشتر در کنترل تعادل، در زمینه خوشدستی نمره بهتری دریافت میکند. این خودرو اسپرت نیست ولی در هنگام دور زدن از مسیر خود منحرف نمیشود.