معرفی خودرو، قیمت خودرو کارکرده

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه میکند.

معرفی خودرو، قیمت خودرو کارکرده

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه میکند.

این وبلاگ با معرفی خودروهای موجود بازار از سویی و از سوی دیگر با بررسی قیمت‌های روز بازار، قیمت روز خودرو را ارایه می‌کند. علاوه بر این موارد چنانچه مورد مناسبی برای خرید و فروش نیز در دنیای مجازی باشد، به کاربران معرفی می‌نماید.

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

در این مقاله از سری مقالات مقایسه ای همراه مکانیک مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو را به شما همراهان گرامی ارائه خواهیم داد.در این مقاله مقایسه میان ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی دو خودرو ارائه خواهیم داد.

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو را با معرفی کلی از دوخودرو اغاز خواهیم کرد.

لنسر از مشهورترین نام‌های شرکت میتسوبیشی و صنعت خودروسازی ژاپن است که از سال ۱۹۷۳ با فراز و نشیب‌های فراوانی در حال تولید بوده، و شاید بتوان آن را جوان‌پسندترین خودروی دو دهه‌ی قبل دانست.لنسر در زبان انگلیسی به معنای نیزه انداز است و این به خوبی چشم‌اندازی کمپانی برای تولید جهانی را می‌رساند.نسل فعلی این خودرو که از سدان‌های متوسط به حساب می‌آید اولین بار در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد؛ و با نسخه‌های هاچ بک به نام اسپرت بک هم به بازار عرضه شد. طبق اعلام این کمپانی تولید و عرضه‌ی این سدان میتسوبیشی امسال بدون جایگزین متوقف خواهد شد.لنسر که محصول کامپکت این کمپانی ژاپنی است، توسط نمایندگی آن در ایران یعنی شرکت آرین موتور عرضه می‌گردد.

**************************
آیا می دانید با اپلیکیشن همراه مکانیک می توانید علاوه بر خدمات همراه مکانیک ، قیمت بروز خودرو خود

و یا سایر خودرو ها در هر سال و مدل و با هر کارکردی  بدست بیاورید

با فشردن لینک زیر اپلیکیشن همراه مکانیک را از کافه بازار دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن همراه مکانیک

*************************  

 

از طرفی سراتو محصول کامپکت کیا است و اولین بار در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد و از همان ابتدا در دو نسخه‌ی سدان و هاچ بک به تولید رسید و در نسل فعلی که نسل سوم آن به حساب می‌آید، و از سال ۲۰۱۲ به بازار آمد؛ نسخه‌ی کوپه هم به آن اضافه شد.این نسل سال ۲۰۱۷ با فیس لیفت جدید به بازار عرضه شد، البته این فیس لیفت در نسخه‌ی کوپه ارائه نشد.نسل دوم سراتو هم اکنون توسط سایپا به تولید می‌رسد که همزمان با نسل سوم آن در بازار ایران ارائه می‌شود.نمایندگی رسمی کیا در ایران اطلس خودرو نام دارد.

مقایسه لنسر و سراتو از نظر طراحی بیرونی و داخلی

طراحی بیرونی و داخلی میتسوبیشی لنسر

طراحی داخلی میتسوبیشی لنسر

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو را با مبحث طراحی آغاز میکنیم و به ویژگی های طراحی این دو خودرو می پردازیم.

مهم‌ترین تفاوت لنسر با سایر هم‌خانواده‌های ژاپنی‌اش اسپرت و جوان‌پسند بودن طراحی آن است، البته نمونه‌ی واردشده این خودرو به ایران ، نمونه‌ی کم هیجان تری از لنسر است که در مقایسه با سایر خودروهای موجود در جذب مشتری چندان موفق عمل نکرد.

چراغ‌های روبروی لنسر انحنای جزیی دارد و نزدیک به جلوپنجره آن است، که در مقایسه با طول و عرض این خودرو (۴۵۷۰ در ۱۷۶۰ میلی‌متر) چراغ‌های به نسبت کوچکی به‌حساب می‌آید.جلوپنجره این خودرو نیز قابی براق از جنس کروم دارد و بی‌هیچ المان اضافه‌ای با صفحه‌ی لانه زنبوری دیده می‌شود.البته این صفحه‌ی لانه زنبوری بخش بزرگی از سپر لنسر را در بردارد که طرفین آن با چراغ‌های مه شکن تزیین شده که جذابیت قابل قبولی دارد.

نمای کناری لنسر با خطوطی که با ظرافت در طراحی گنجانده‌شده‌اند، جذاب‌تر است.در فیس لیفت ۲۰۱۶ آن که در نمایندگی‌های ایران هم به فروش می‌رسد، بالچه‌ی عقب به نسخه‌ی استاندارد آن اضافه شد که پیش‌تر نسخه‌های خاص لنسر به کار رفته بود.ارتفاع زیاد خودرو از زمین از حس اسپرت بودن آن کم می‌کند.

لنسر از نمای پشت، یادآور خودروهای دهه‌ی ۹۰ ژاپنی است و درپوش صندوق آن نسبتا ساده طراحی شده و می‌توان گفت طراحی جذابی ندارد، سپر بزرگ عقب ماشین نیز می‌تواند در تصادفات مشکل‌ساز باشد و با در نظر گرفتن آنتن سیاه عقب سقف و منبع اگزوز نه‌چندان مناسب آن، می‌توان گفت طراحی عقب لنسر نمره‌ی قابل قبولی در طراحی دریافت نمی‌کند.

  در قسمت داخلی لنسر مواد باکیفیتی استفاده‌شده اما طراحی آن چندان به‌روز و مدرن نیست، نمایشگر ۶٫۴ اینچی لسنر با دکمه‌های نه‌چندان مدرن و مجرای تهویه هوا در طرفین نمایشگر نیز در داشبورد به چشم می‌خورند.

کمی پایین‌تر از داشبورد ۳ دکمه‌ی بزرگ برای تنظیمات هشدارها قرارگرفته‌اند و در زیر آن‌ها ۳ کلید گردان پلاستیکی به چشم می‌خورد.در سمت راست فرمان این خودرو با ساختار سیلندری پنل‌ها و نمایشگر tft جهت نمایش اطلاعات فنی خودرو در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. دکمه‌های موجود روی فرمان نیز کنترل برخی قسمت‌های خودرو را بر عهده دارد.

فرم صندلی‌های لنسر قابل‌قبول است و فضای خوبی برای سرنشینان جلو وجود دارد، هرچند این موضوع برای سرنشینان عقب تا حدی صادق نیست، علی‌الخصوص وقتی راننده قدبلندتر باشد.هرچند به دلیل سقف بلند خودرو حتی افراد بلندقامت هم با سقف خودرو فاصله‌ی زیادی دارند. لازم به ذکر است حجم ۳۴۸ لیتری صندوق عقب کاملا معمولی است که البته وجود امکان جمع‌کردن صندلی‌های عقب فضای بار را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

 

طراحی بیرونی و داخلی کیا سراتو

طراحی داخلی کیا سراتو

سراتو هیچگاه با بدنه‌ی هاچ بک وارد ایران نشد، و از همان مدل‌های اولیه در بازار ایران به فروش رسید. در سراتو به نظر می‌رسد تمرکز بیشتر بر قسمت جلویی خودرو بوده است.

جلوپنجره‌ی همیشگی کیا در سراتو نیز به چشم می‌خورد همراه با چراغ‌هایی که بزرگ‌تر و کشیده‌تر شده‌اند. سپر بزرگ سراتو باعث شده است تا خودرو باابهت‌‌تر به نظر برسد.در مدل سراتو ۲۰۱۷ چراغ‌های مه شکن در طرفین سپر و نزدیک به زمین نصب‌شده‌اند و نسبت به مدل‌های قبلی آن کمی به هم نزدیک‌تر شده‌اند.

سراتو مدل ۲۰۱۷ از نمای کناری جذاب و مدرن به نظر می‌رسد.شاید نکته‌ی جالب نمای کناری آن منحنی زاویه‌دار قرارگرفته در روی درهای سراتو است.کشیدگی چراغ‌های عقب و جلو سراتو به‌خوبی نمایان است و این حس اسپرت بودن خودرو را افزایش می‌دهد.

در نمای پشتی سراتو ۲۰۱۷ فضای خوبی برای پلاک خودرو در نظر گرفته‌اند و خط نیم‌دایره‌ی حجم دهنده در سپر عقب ابعاد سراتو را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.چراغ‌های فرعی ترمز نیز در قسمت پلاستیکی و سیاه‌رنگ پایین سپر قرار دارند که هزینه‌ی تولید سراتو را تا حدودی کاهش می‌دهد.این خودرو با ابعاد ۴۵۶۰ در ۱۷۸۰ میلی‌متر با ارتفاع ۱۴۴۵ میلی‌متر در حال تولید است.

از مواد باکیفیتی برای ساخت قسمت داخلی سراتو استفاده‌شده است، و طراحی درون آن در حد انتظار و اسپرت است.نمایشگر فضای داخلی نمونه‌ی وارداتی سراتو ۴٫۲ اینچی و لمسی است.دکمه‌های گردان و کلیدهای مربوط به سیستم‌های مختلف خودرو در پایین نمایشگر به چشم می‌خورند. شمایل فرمان سراتو با پوشش چرم و تعداد زیادی دکمه‌ی مستقل برای کنترل قسمت‌های مختلف خودرو است.همانند لنسر که بالاتر بررسی شد در پست فرمان سراتو نیز پنل‌های دایره‌ای با طراحی مدرن‌تر و نمایشگر tft برای نمایش اطلاعات فنی جای گرفته‌اند.

خودرو برای ۴ نفر بسیار راحت و برای ۵ نفر با اندام متوسط نسبتا راحت است، البته در صورتیکه نفرات عقب کمی قدبلندتر باشند ممکن است تجربه‌ی راحتی نداشته باشند و فاصله‌ی سر آن‌ها از سقف نیز کم است.

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو از نگاه آمار فنی

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

حال زمان آن رسیده که مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو را با نگاه فنی پیش ببریم.

طبق معمول خودروهای وارداتی سراتو با پیشرانه‌ی ۲ لیتری و لنسر با پیشرانه‌های ۲٫۴ لیتری وارد کشور می‌شود، مدل پایه سراتو که از مدل‌های پایه وارداتی این محصول است که با تنفس طبیعی، حجم ۲ لیتر و قدرت ۱۵۰ اسب بخار، گشتاور ۱۸۰ نیوتن بر متر و ۱۹۹۹ سی‌سی حجم موتور دارد. در مقابل لنسر با پیشرانه‌ی ۲٫۴ لیتری، قدرت موتور ۱۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۷۶ نیوتن بر متر، حجم موتوری برابر ۱۸۰۰ سی‌سی دارد. اطلاعات فنی مقایسه‌ای این دو خودرو در جدول زیر آمده است.

مدل خودرو

میتسوبیشی لنسر

کیاسراتو

پیشرانه

۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر

۲ لیتری ۴ سیلندر

حجم موتور

۱۸۰۰ سی‌سی

۱۹۹۹ سی‌سی

حداکثر قدرت

۱۴۰ اسب بخار

۱۵۰ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۱۷۶ نیوتن متر

۱۸۰ نیوتن متر

گیربکس

CVT

۶ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

۸٫۸ لیتر(ترکیبی)

۷ لیتر(ترکیبی)

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۱٫۵ ثانیه

۸٫۷ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۰۰ کیلومتر

۱۹۵ کیلومتر

مقایسه‌ی آپشن و امکانات رفاهی

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

در مقایسه  میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو از نظر آپشن های رفاهی مدل میتسوبیشی لنسری که در ایران عرضه می‌شود از نظر رفاهی گزینه‌های زیادی دارد، از طرفی کیا سراتوی وارداتی نیز از نظر رفاهی قابل قبول است. هر دو خودرو از سیستم‌های صوتی که قابلیت کنترل روی فرمان دارند بهره می‌برند و دارای صفحه‌نمایش هستند که البته صفحه نمایش لنسر کمی بزرگ‌تر است این موضوع بعلاوه رینگ‌های ۱۸ اینچی این خودرو و آینه‌بغل‌های همرنگ بدنه نمای اسپرت تری به لنسر داده‌اند.‌ در جدول زیر به‌تفصیل امکانات رفاهی هر دو خودرو را بررسی کرده‌ایم:

تجهیزات

میتسوبیشی لنسر

کیا سراتو

چراغ

مه شکن جلو

LED عقب

کنترل خودکار روشنانی با لامپ زنون

سیستم‌های مولتی‌مدیا

با دکمه‌های کنترلی روی فرمان

حرفه‌ای rock fosgate با کنترل روی فرمان

صفحه‌نمایش

۶٫۴ اینچی

۴٫۲ اینچی

رینگ‌ها

۱۸ اینچی

اسپرت ۱۷ اینچی

آینه

آینه وسط شب و روز  آینه جانبی همرنگ بدنه با جمع کننده‌ی برقی

جمع کننده‌ی برقی

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع اتوماتیک

برای سرنشینان جلو

صندلی

روکش چرم

گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو

شیشه

با بالابرهای برقی در عقب و جلو

دارای سانروف

سیستم‌های هشداردهنده

دوربین مشاهده فضای عقب، نمایشگر میزان مصرف سوخت، سنسور پارک جلو و عقب

چراغ هشداردهنده عیب موتور، سنسور نور

سایر امکانات 

 

 


همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، هر دو خودرو از امکانات رفاهی تقریبا یکسانی برخوردار هستند و برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند.

 مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو از لحاظ ایمنی

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

 

از نظر ایمنی برنده مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو قطعا میتسوبیشی لنسر خواهد بود چرا که محصولات ژاپنی به کیفیت و استقامت معروف هستند و طبعا میتسوبیشی لنسر از این قاعده مستثنی نیست. دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تصادف اروپا به نام EuroNCAP نیز گواهی بر این مدعاست.از طرفی کیا سراتو نیز در انواع تصادفات از جهات مختلف امتیاز خوبی کسب کرده و محصولی ایمن به حساب می‌آید.

*************************
آیا می دانید با استفاده از خدمت 
 فروش فوری خودرو همراه مکانیک در هر ساعتی از روز در کمتر از 30 دقیقه میتوانید خودرو خود را به مناسب ترین قیمت ممکن به فروش برسانید

برای اطلاع بیشتر از جزئیات این خدمت اینجا کلیک کنید

*************************

در جدول زیر به مقایسه لنسر و سراتو از نظر تجهیزاتشان پرداخته‌ایم، همان‌طور که می‌بینید این دو خودرو از سیستم‌های ترمز پیشرفته‌ای بهره می‌برند و تعداد نسبتا مناسب کیسه‌های هوا در این دو خودرو، حکایت از حساسیت طراحان آن در بحث ایمنی سرنشینان دارد.

 تجهیزات

میتسوبیشی لنسر

کیاسراتو

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

رادار نقطه‌ی کور

کیسه هوا

سرنشینان جلو-کیسه هوای جانبی- در مجموع ۷ کیسه هوا

سرنشینان جلو-کیسه هوای جانبی- در مجموع ۱۰کیسه هوا

سیستم ترمز

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی (BA)

ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیک(EBD)،

 تجربه رانندگی

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

کیا سراتو از سدان‌های کامپکت و مشهور دنیاست و کسانی که تجربه‌ی رانندگی با این نوع از خودروها را داشته باشند، متوجه می‌شوند که حس سواری با یک خودروی اسپرت مثل لنسر بسیار هیجان‌انگیز است، فرمان پذیری و تعادل عالی لنسر مخصوصا سرپیچ‌ها ثابت می‌شود و این خودروی ژاپنی در مقابل تنش‌های ناگهانی فرمان قابل اعتماد و تحت کنترل رفتار می‌کند اما باید بدانید که در مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو ، انتخاب گزینه بهتر در تجربه رانندگی مقداری سلیقه ای خواهد شد چرا که تقریبا دو خودرو در یک سطح رقابت می کنند.

در مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو، کیا سراتو خودرویی مناسب برای رانندگی استاندارد است و صفر تا صد ۹ ثانیه‌ای آن میزان متعادلی است که با مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با بنزین تولید داخل قابل قبول به نظر می‌رسد.فرمان الکتریکی این خودرو سه حالت اسپورت، نرمال و کامفورت را داراست که بسته به انتخاب راننده سختی‌های متفاوتی را عرضه می‌کند.

کدام خودرو مناسب بودجه ی شماست؟

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

ویژگی‌های خودروهای کیا سراتو و میتسوبیشی را به تفصیل مقایسه کردیم، امکانات و خصوصیات هر یک را به تفکیک ظاهر و فنی بیان کردیم، تنها یک موضوع باقی ماند که آن‌هم تحلیل شرایط بازار این روزهای خودروهاست.

ارائه‌ی قیمت دقیقی از خودروها با توجه به بازار پرنوسان این روزها کار دشواری است، به همین دلیل ما به معتبرترین منبع داخلی که نمایندگی‌های این دو محصول در ایران هستند؛ یعنی شرکت اطلس خودرو و آرین موتور مراجعه کردیم.

 قیمت کیا سراتو چهاردرب اتوماتیک تولید ۲۰۱۸ به قیمت 480 میلیون با تحویل ۹۰ روزه با شرایط پرداخت به این صورت که نیمی از هزینه به صورت نقدی و نیمی از آن در زمان صدور دعوتنامه پرداخت می‌شود.لازم به ذکر است کیاسراتو مدل ۲۰۱۷ با قیمت 340 میلیون در همین سایت به فروش می‌رسد. در مقابل میتسوبیشی لنسر که در طرف دیگر مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو قرار دارد با قیمت 320  میلیون تومان به فروش می رسد.

سخن آخر در مقایسه لنسر و سراتو

مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو

تصمیم‌گیری برای خرید یک خودروی جدید به عوامل زیادی بستگی دارد و ما سعی کردیم تمامی این عوامل را در این نوشته بگنجانیم، با این حال اگر در مقایسه میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو  دنبال ظاهری هیجان انگیزتر برای خودروی خود هستید، به نظر می‌رسد کیا سراتو گزینه‌ی مناسب‌تری باشد در حالیکه اگر به دنبال خودرویی هستید که تا مدت‌ها ظاهر موردپسندی داشته باشد توصیه ما میتسوبیشی لنسر است.

در عین حالی که هر دو نمایندگی اطلس خودرو و آرین موتور تسهیلات خوبی برای فروش خودروهای خود گذاشتنه‌اند به نظر می‌رسد لنسر اقتصادی‌تر باشد. اگر چه به‌نظر می‌رسد کیاسراتو به لحاظ مشخصات فنی کمی بالاتر از لنسر است ولی با توجه به میانگین نظرات دارندگان خودرو، با لنسر تا مدت‌ها نیاز به تعمیرگاه نخواهید داشت.

  • حسین مولا

در این مقاله از سری مقالات مقایسه ای همراه مکانیک شما همراه گرامی مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3 را مطالعه خواهید کرد.در این مقاله ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد

در چند سال گذشته پس از خودروهای شاسی بلند، خودروهای کراس اوور به طور قابل توجهی سهم گسترده‌ای از بازار فروش خودرو را از آن خود کرده اند. شرکت های خودروسازی سراسر دنیا نیز نسبت به تولید این خودروها بسیار فعال و به روز عمل می کنند. شاید سایز بسیار بزرگ خودروهای suv، مصرف بالای آنها و یا یکسان بودن و قدیمی شدن خودرو های سدان باعث شده است تا کراس اوور ها بتوانند یک سگمنت جدید در بازار خودرو ایجاد نمایند.

********************************
قصد فروش خودرو کارکرده خود را دارید اما از ترس دلال ها دچار تردید شده اید

بهترین راهنما برای فروش مطمئن خودرو می باشد
 نکات فروش خودرو کارکرده  مقاله
نکات فروش خودرو کارکرده

********************************

در کنار این خودروهای کراس اور خودروهای هاچ بک نیز بازار قابل توجهی را به وجود آورده اند. البته شایان ذکر است که بسیاری از خودرو ساز های داخلی و خارجی خودروهای کلاس هاچ بک خود را به عنوان یک کراس آور کوچک به مشتری ها می فروشند. در این مقاله تصمیم داریم خودروی سیتروئن C3 و پژو ۲۰۰۸ را با یکدیگر مقایسه نماییم. در ابتدای این مقایسه بهتر است متذکر شویم که خودروی سیتروئن C3 یک خودروی هاچ بک و پژو ۲۰۰۸ یک کراس اوور کوچک شهری است اما فارغ از این دسته بندی های کلاس خودرو در مقایسه ابعاد این دو خودرو به این نتیجه می‌رسیم که کاملا قابل رقابت با یکدیگر هستند.

مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر طراحی

طراحی داخلی پژو2008

در مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر طراحی بایستی گفت که هر دو خودرو از خودروهای به روز، با طراحی بسیار زیبا و جزئیات زیاد هستند. طراحی جلوی پژو ۲۰۰۸ شامل یک جلو پنجره کروم بزرگ با آرم پژو در وسط و همچنین چراغ های کشیده به همراه دو مه شکن در سپر جلو یک طراحی اسپرت و زیبا را ایجاد کرده است. در مقابل خودروی سیتروئن C3 از طراحی بسیار ظریف تری در قسمت جلوی خودرو بهره می برد. در این خودرو جلو پنجره بسیار باریک با آرم شرکتسیتروئن و همچنین سه ردیف چراغ که شباهت زیادی با خودروی نیسان جوک و هیوندای کنا دارد، ظاهری بسیار زیبا و اسپرت را برای خودرو سیتروئن C3ایجاد کرده است. 
طراحی داخلی سیتروئن

در مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر طراحی داخلی مشهود است  که شرکت سیتروئن در خودروی سیتروئن سی ۳ خود نسبت به پژو ۲۰۰۸ بسیار موفق تر عمل کرده و در طراحی  داشبورد ترکیب رنگ مشکی، طوسی و قرمز باعث ایجاد یک هارمونی بسیار جذاب در طراحی داخلی این خودرو شده است. خودروی پژو ۲۰۰۸ بیشتر از انحنا های مختلف در طراحی داخلی بهره برده است. در مقایسه متریال به کار رفته در داشبورد این دو خودرو بایستی گفت که خودروی پژو از متریال بهتری برخوردار است و در سیتروئن C3 مواد استفاده شده چندان رضایت بخش نیست. همچنین در مقایسه فضای داخلی می توان گفت اگر چه سیتروئن سی ۳ یک هاچ بک به حساب می‌آید اما فضای داخلی مناسب ترو بزرگتری نسبت به پژو ۲۰۰۸ در دسترس راننده و سرنشینان قرار می دهد که می تواند در سفرهای طولانی تر خیل به چشم بیاید .

 

مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر فنی

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

با توجه به این که این دو شرکت فرانسوی هر دو زیرمجموعه گروه psa فرانسه هستند چندان تعجب ندارد که هر دو خودرو پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از یک پیشرانه و یک گریبکس مشابه استفاده می کنند. تنها تفاوت را در بحث فنی این دو خود را می‌توان به علت کم بودن ارتفاع خودروی سیتروئن سی ۳ دانست که شتاب بیشتری را برای این خودرو فراهم می نماید.

 

سیتروئن C3

پژو 2008

حجم موتور

1600 سی سی

1600 سی سی

موتور

چهار سیلندر توربو شارژ

چهار سیلندر توربو شارژ

حداکثر قدرت

163 اسب بخار

163 اسب بخار

جعبه دنده

6 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

شتاب 0 تا 100

- ثانیه

9 ثانیه

حداکثر سرعت

210 کیلومتر بر ساعت

206 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

6.7  لیتر در 100 کیلومتر

6.7  لیتر در 100 کیلومتر

حجم باک

45 لیتر

50 لیتر

استناندارد آلایندگی

یورو 6

یورو 5

آپشن های دو فرانسوی در چه حد قابل مقایسه است ؟

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

آپشن های قرار گرفته بر روی هر دو خودرو را می توان تقریباً در یک سطح ارزیابی کرد به جز برخی مواردی که در جدول زیر به تفصیل آن ها را بررسی می کنیم. نکته قابل توجه در امکانات رفاهی این دو خودرو عدم وجود سیسته های گرم کن و سرد کن صندلی ئو سانروف برقی است که در این محدوده قیمتی واقعا جای تعجب دارد . این در حالی است که در پژو 2008 شاهد حضور آپشن خنک کننده داشبورد نیز در این خودرو هستیم که یک امکان واقعا نادر بر روی خودرو ها است .

تجهیزات

سیتروئن C3

پژو 2008

چراغ

چراغ عقب هالوژن و 3 بعدی

سنسور نور چراغ های جلو اتوماتیک، چراغ های روشنایی روز LED، چراغ مه شکن جلو و عقب

سیستمهای مولتی مدیا

سیستم صوتی  تصویری دارای  6 اسپیکر

دارای کلیدهای کنترل روی فرمان(MFC)- سیستم Mirror Screen برای میرور کردن اسمارت‌فون با چندرسانه‌ای خودرو

 

صفحه نمایش

نمایشگر لمسی 7 اینچی چند رسانه ای

مانیتور 7 اینچی لمسی

رینگ ها

 

رینگ آلومینیومی 16 اینچ، رینگ یدکی فولادی 15 اینچ

آینه

آینه های جانبی با تنظیم برقی به همراه گرمکن 

 آینه های جانبی تاشو برقی- سنسور کمک پارک عقب، دوربین دید عقب

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع اتوماتیک،

تهویه مطبوع دوگانه- سیستم خنک کننده داشبورد

صندلی

کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای و پیش‌کشنده برای ۵ سرنشین، ۲ عدد ایروفیکس برای صندلی مخصوص کودک در عقب،

تودوزی چرم- روکش چرم سفارشی برای فرمان، دسته دنده و جادستی درب‌ها

 

شیشه

سانروف

 

سیستم های هشدار دهنده

سیستم هشدار زمان استراحت راننده - سیستم کنترل فشار باد تایر - دزدگیر ضد سرقت پیشرفته - دوربین و سنسور پارک عقب خودرو با قابلیت نمایش فاصله - هشدار تعویض لاین، قفل کودک، هشدار تجاوز از سرعت قابل تنظیم- اعلام خطر در نقطه‌ی کور جانبی با چشمک‌زن روی آینه بغل، هشدار برخورد و ترمز اضطراری خودکار

سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS - سنسور پارک در عقب  دوربین دید عقب

سایر امکانات 

سیستم ترمز ضد قفل ABS چهارکاناله – EBD – ESP – ASR – EBA -HACکیسه هوای راننده و سرنشین جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده ای-کروزکنترل، فرمان برقی، قابلیت تنظیم فرمان تلسکوپی در طول و ارتفاع، دوربین پارک و سنسورهای جلو و عقب- ایموبلایزر، هشدار تعویض لاین، قفل کودک، هشدار تجاوز از سرعت قابل تنظیم

 کروز کنترل  سنسور باران- کیسه هوا برای سرنشینان جلو  کیسه هوای پرده ای  جمعاً 6 کیسه هوا- کیسه هوا برای سرنشینان جلو کیسه هوای پرده ای  جمعاً 6 کیسه هوا

مقایسه دو خودرو از نظر تجربه سواری

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

در مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 باید بگوییم که در سیتروئن C3 توجه به وزن و ابعاد خودرو همچنین عملکرد عالی سیستم تعلیق و فنربندی همچنین سیستم های ایمنی پیشرفته شرکت سیتروئن می توانید یک سواری خوب و با لذت را تجربه کنید. شتاب خودرو با توجه به حجم موتور و وزن اتاق این خودرو بسیار مناسب بوده و  نیازهای یک هاچبک شهری را به خوبی مرتفع می نماید. همچنین با توجه به سیستم فرمان مناسبی که بر روی خودرو نصب شده است هندلینگ بسیار خوبی نیز تجربه خواهید کرد.

************************
اگر بدنبال کسب تجربه خرید و فروش خودرو با خیال راحت هستید.

نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک بهترین انتخاب برای شما می باشد.

برای ورود به صفحه نمایشگاه خودرو های کارشناسی شده همراه مکانیک اینجا کلیک کنید.

************************

 در خودروی پژو ۲۰۰۸ نیز شرایط تقریباً به همین صورت است و هندلینگ خوبی را از خودرو دریافت خواهید کرد. فقط نکته قابل توجه در تجربه سواری این دو خودرو که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم فضایی است که در داخل کابین در اختیار راننده و سرنشینان قرار میگیرد. این فضا در هاچ بک سیتروئن یعنی خودروی سیتروئن سی ۳ اندکی بیشتر از پژو ۲۰۰۸ است. ولی در کل از هیچ کدام از این دو خودرو نمی توان انتظار سفرهای طولانی مدت و جاده‌های برون شهری را به راحتی و آسایش خودروهای سدان داشت.

خرید کدام خودرو منطقی تر است؟

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

با توجه به خارجی  بودن پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 و همچنین مبدا  تولید مشترک می توان گفت که خرید هر دو خودرو پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از لحاظ بررسی های منطقی و عقلایی تقریباً امتیاز مشابهی می گیرد. برای مثال با توجه به شرایط تحریم هایی که علیه ایران برقرار شده است می توان گفت هر دو خودروساز پژو و سیتروئن  چون فرانسوی هستند تقریباً رفتارهای مشابهی را از خود نشان داده‌اند بنابراین به لحاظ تامین قطعات و خدمات پس از فروش این دو خودرو شرایط منطقی مشابهی را در بازارهای ایران برقرار خواهند کرد. همچنین هر دو خودرو با توجه به پیشینه خودروساز های فرانسوی در ایران به خاطر کیفیت بالا و استهلاک پایین از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

 

کدام خودرو برای من مناسب تر است؟

با توجه به مشخصات فنی کاملا یکسان و همچنین فرم شبیه در پلتفرم های پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 می توان گفت فارغ از اینکه پژو ۲۰۰۸ یک کراس اوور کامپکت محسوب شده و سیتروئن سی ۳ یک هاچ بک شهری می باشد، انتخاب با توجه به سلیقه شما می تواند کاملا متفاوت باشد. در انتخاب این دو خودرو به جرات می توان گفت که تفاوت چندانی در میان نیست و فقط تفاوت می‌تواند در سلیقه و طراحی خودرو اعمال گردد. بنابر این بهتر است برای انتخاب بین خودروی پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی ۳ به یک نمایندگی و یا نمایشگاه سری زده و هر دو خودرو را از نزدیک بررسی نمایید.

  • حسین مولا